Ortho-kinesio taping

ORTHOKINESIO TAPING

De spieren zijn nodig om te bewegen, maar zijn ook van groot belang voor de bloedcirculatie en lymfestroom, maar ook voor het regelen van de lichaamstemperatuur.

Klachten en aandoeningen kunnen ontstaan, wanneer de spieren niet goed functioneren.

Met elastisch tape kunnen we de spieren in hun functie ondersteunen, zonder de beweging te beperken. Waardoor het zelf genezend vermogen van het lichaam ondersteund en geactiveerd wordt.

Er zijn nog veel toepassingen mogelijk .

• houdingscorrectie
  • reduceren van ontstekingen of vochtophopingen
  • blessure nabehandeling
  • behandeling van overbelastings klachten ( RSI, tennis- of golf elleboog)
  • hoofdpijn klachten
  • littekens en blauwe plekken verminderen
  • menstruatiepijn verminderen
  • hooikoortsklachten verminderen

Cross Taping

Cross taping is een huidvriendelijk therapiemethode bij zenuw- en spierpijn en bewegingsbeperkingen.

Volgens de Chinese acupunctuurleer vloeit onze lichaamsenergie ongeveer 2 mm onder de huid in een banensysteem, de zogenaamde meridianen. Littekens, problemen met de wervelkolom of andere ziektes kunnen storingen in deze stroming geven.

Cross taping wordt aangebracht op energie laadpunten, zoals pijnpunten triggerpoints en acupunctuurpunten. Cross tape verbetert de stroming van de energie op de gestuwde punten en zorgt voor harmonisering van de energiestroming. Meestal wordt er kort na het plakken al verbetering van de beweeglijkheid en een duidelijke pijn vermindering ervaren.

Cross taping kan toegepast worden bij o.a.

• spierspanning
  • gewrichtspijn( postoperatief, arthrose, overbelasting)
  • hoofdpijn, migraine
  • kneuzingen

Cross tape is zelfklevend, watervast en laat pas los als het lichaam de hulp van de tape niet meer nodig heeft. Dit kan soms wel 3 weken duren.

Prijs afhankelijk van materiaal gebruik.( max.  €10), Start tarief €15 hier komen de kosten van het tape nog bij.

Voor informatie neem contact op.